My Nuffnang

10.17.2010

PERGINYA MEREKA MENGHADAP ILLAHI

Assalamualaikum semua,,

Sdh agk lme x menjengah ke blog ni..al maklumlah busy la katakan.. busy lah sangat kan..huhu
baru-baru ni iaitu bersamaan dengan hari rabu tepat pukul 10 mlm,sye kehilangan lgi seorang anggota keluarga di Kedah iaitu Tok Wan..Perginya Tok Wan terasa kehilangan yang amat sangat..Kalau setahun yang lepas tok pergi meninggalkan kami,aku sempat balik menjenguk,mndikan,kafankan dan hantar arwah tok kekubur tpi arwah tok wan aku x sempat nak berbuat demikian..kalau diikutkan hati maw jugak balik ke kedah mlm tu jgk,tpi waktu aku taw pun dah pukul 11,nk ambik tket bas mlm mne ade lgi,nak ambik tket bas pagi,sure x sempat jgk aku nk jumpa die buat kali terakhir dan kesekian kalinya..bas paling pagi aku boleh dapat pun dlm pukul 6.30-8.00 pgi,kalau dari johor mesti smpai dah dkt2 nk ptg,sampai pun x dapt jgk nk tgk arwah..sedihh..ape yg aku dpt lakukan hanyalah doa,dan sedekah byk2..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman amin~~

Kalau setahun lepas arwah tok pergi (29 Jun 2009),rumah tu dah x dengar dah suara orang melatah,suara org gelak kuat2,suara org yg suka marah2 kalau cucu2 x mkn,Tok wan ade temankan..Tok wan ajak makn same2,tok wan buatkan ubat,tok wan masakkan kari kepala ikan yang paling kari lemak lgi berkrim, yang plg best ayam mask kicap yg pekat,air asm tok wan yang cukup perghhh sedap..sangat sedappp.tpi sekarang semua tu tinggal kenangan….=( ,x pelah,sekurang2nya aku bersyukur aku dapat jugk hidup ngan tok wan ngan tok lame ..mungkin arwah tok wan terlalu merindui arwah tok yg selalu temankan die selama ini..perginya tok wan menghadap illahi pada (13 Oktober 2010) genaplah setahun tok pergi meninggalkan kami semua..

Sesungguhnya rindu pada mereka amatlah terasa,teringat apatah lgi..hukhuk..x dek dah adegan cium2 pipi,peluk2 cucu lpas ni kalau blik kedah…Dulu kalau tok x de tok wan lah pengganti,sekarang tok wan pun dah x de..hukhuk..mmm da x leyh nk teruskan..sebakk..hukhuk..X pelah, sesungguhnya aku bersyukur dengan kurniaan Illahi yang telah mmberi pinjam mereka sekejap dalam kehidupan kami,aku bersyukur aku dapat merasai nikmat2 yang telah Dia berikan kepada kami semua merasai kasih sayang yang tok dan tok wan berikan dan masih lgi beruntung dapat merasai nikmat yang diberikan itu jika nk bandingkan org yg x dpt merasainya dan cucu2 lain yg bkl lhir nnti insyaallah..syukur dan amat bersyukur..Sesungguhnya kami semua redha dengan pemergian mereka ke alam sana..Kerana yg hidup pastinya akan mati,setiap orang pastinya akan merasai saat2 kematian itu..Cuma masa ajal itu hanya Allah shj yang Maha Mengetahui..


Semoga anakanda-anakanda dan cucunda-cucnnda allahyarham Ismail dan allahyarhamah Puan tabah menghadapi dugaan ini..Semoga Allah s.w.t sentiasa merahmati mereka dan menempatkan mereka dikalangan orang-orang yang beriman..amin~~

                                                                 Al-fatihah

No comments: